Viackrát som zažil situáciu, že včelári, najmä tí začínajúci, pri návšteve našej predajne alebo pri stretnutí na výstavách, prídu zo „zaručenou“ informáciou, že toto alebo tamto je dobré, či zlé. Väčšinou nevedia zdôvodniť svoj názor a po dlhšom rozhovore priznajú, že danú informáciu našli na internete.

 Sám občas pri surfovaní zablúdim na nejaké včelárske diskusné fóra. Myslím, že určite sú dobré na to, aby sa včelári podelili o svoje dobré alebo zlé skúsenosti. Treba šíriť osvetu. Pokiaľ sú zverejnené informácie úprimné, pravdivé, nevymyslené a dobre vysvetlené, tak sú bezpochyby hodnotné. Lenže problém diskusných fór je v tom, že často v príspevkoch od včelárov chýba nejaký dôležitý fakt, poprípade vysvetlenie. Informácie často bývajú nepresné, niekedy až zavádzajúce. Z tohto dôvodu nemôžeme na základe jedného diskusného príspevku, pod ktorým je podpísaný napríklad „jožo75023“ robiť dôležité rozhodnutia. Tvrdím, že ak sa niekto rozhodne zdieľať svoje poznatky na internete, mal by sa pod to podpísať, poprípade napísať odkiaľ je.

Diskusné fóra sú určite dobré na zbieranie informácií, ale treba si dať pozor na tieto informácie. Je nevyhnutné, aby sa tieto informácie brali s rezervou. Napríklad je aj možnosť prekonzultovať ich s viacerými, možno skúsenejšími včelármi. Osobne by som radšej nikdy nepostupoval podľa nejakej „zaručenej“ rady nájdenej na internete, pod ktorou nie je nikto podpísaný alebo tú osobu nepoznáte. Ja viem, mnohí ste si teraz v duchu hovoríte, že ani mňa osobne nepoznáte. Aj preto píšem tieto články, aby ste ma spoznali a urobili si tak vlastný názor.

Zažil som tiež situácie, že pri diskusii mi niekto povedal zlé referencie na nejaký produkt, ktorý ponúkame. Včelári mi to vysvetlia tak, že boli u iného predajcu včelárskych potrieb, ktorý im dal túto „zaručenú“ informáciu. Vysvetlím Vám čo vedie iných predajcov, aby rozdávali „spoľahlivé“ informácie. Viem, že mnohí predajcovia ponúkajú na svojich internetových stránkach mimoriadne veľa tovaru. Samozrejme, tento tovar v skutočnosti nemajú. Ponúkajú produkty, ktoré nemajú ani nikdy nemali, iba aby ich stránka pôsobila zaplneným dojmom. Háčik prichádza, ak si včelár objedná produkt, ktorý nie je skladom a nikdy nebol. Potom tento kvázi „predajca“ kontaktuje včelára a doslova tlačia včelárov k tomu, aby si zakúpil iný, naskladnený produkt. Samozrejme udajú nespočetne dôvodov, prečo je ten produkt lepší a ten druhý zlý. To znamená, že logicky ak chcú predať to málo, čo majú skladom, musia očierniť ostatné, čo skladom nemajú. Uvediem aj jeden príklad. Predávame kyselinu štavelovú s veľmi dobrou cenou. Viac krát som sa u včelárov stretol s názorom, že naša kyselina štavelová je nekvalitná, lebo je lacná. Vraj to povedal ten alebo tamten predajca. Ubezpečujem Vás, že nami predávaná štavelka je poriadna. O tom ešte budem písať. 

 

Všimli ste si, že:

  • sme jediný predajca, ktorý na internete pri každom produkte uvádza počet kusov na sklade. To znamená, že ten tovar máme skutočne na sklade a nepýšime tovarom, ktorý sme nikdy nemali
  • fotografie našej kamennej predajne sú skutočne našej predajne a nie povedzme predajne nášho dodávateľaniektorí internetoví predajcovia, kopírujú naše produkty (fotografie a popisy produktov), dávajú ich na svoje stránky niekedy aj lacnejšie, len aby lepšie vyzerali ich stránky (svojim spôsobom nás to teší, lebo my sme originálni)
  • My sme nikdy nič nekopírovali. Vytvárame originál. Budeme radi, ak prídete k nám na predajňu a presvedčíte sa, že je takisto ako sklady plná tovaru.
  • Uverejnené piatok, 27. jún 2014, 16:20
  • Prečítané: 2194x
  • Napísal: Administrator